Холо-ребефінг: Холотропне дихання, ребефінг
💛💙☮️ Удосконалені дихальні техніки

Шлях на Кайлас

Людина в горах подібна до сльози на віях Аллаха
Суфійська приказка

Після 1.5 року майже безперервного ведення семінарів склалася ситуація, в якій ступінь моєї втоми досягла досить великих масштабів, даючи змогу ледве відновлюватися від семінару до семінару, тому вирішив дозволити собі 1.5-місячний відпочинок, поєднаний із духовними пошуками. Кримські місця сили більше не викликають у мене відчутних змін, потік групи з 200 осіб, які дихають, майже не змінює свідомості, тому настав час для більш вагомих випробувань.
Першим пунктом моєї програми була подорож до Тибету, до містичної гори Кайлас, яку представники одразу трьох релігійних течій вважають найсильнішим і найсвященнішим місцем планети. Спочатку поїздка планувалася в червні, але в останній момент китайці закрили в'їзд усім іноземцям у Тибетську автономію, побоюючись, що туристи стануть свідками народних заворушень, приурочених до чергової річниці якихось там акцій непокори місцевого населення китайській окупації. У минулому столітті Китай окупував Тибет, зробивши своєю автономією, розігнавши-посадивши-поглумившись над ченцями, Далай-лама і Рінпоче втекли до Індії, монастирі були зруйновані. Після закінчення культурної революції в деяких монастирях знову з'явилися ченці, але ці хлопці крім основної діяльності є позаштатними співробітниками місцевої держбезпеки, а інакше - ніяк. Тож запам'ятайте: Кайлас - єдине місце в Тибеті, що має стосунок до духовності, та й то стрімко комерціалізується.

Великий брат дивиться на тебе

У підсумку, основна частина групи тоді поїхала в королівство Мустанг, я ж вирішив чекати наступної можливості, яка припала на вересень. У вересні виявилося, що більшість народу, витратившись на поїздку в червні, не готова їхати у вересні за вихідним маршрутом, тож замість запланованої групи учнів Пайлота Бабаджі в 100 осіб нас виявилося тільки шестеро: Україна, Чехія, Польща, Росія, але при цьому всі російськомовні. Пайлот вирішив не їхати, при цьому зателефонувавши директору непальського турагентства, який є його учнем, і попросив його проявити підвищену увагу до нашої групи, внаслідок чого до наших прохань намагалися прислухатися.

Кремація

Уже маючи досвід спілкування з індусами, цього разу багатомісячні переговори з непальською агенцією не були для мене настільки складними, бо я твердо пам'ятав два основні правила спілкування з жителями Азії: перше - одну й ту саму інформацію необхідно повторити мінімум разів п'ять, доки на неї відреагують, причому зовсім не так, як ви очікуєте; друге - якщо азійський чоловік щось пообіцяв, це зовсім не означає, що так воно і буде. Тож світ дуже полюбив нас тим, що поїздка таки відбулася.

Щоб ви мали уявлення про Кайлас, перш ніж читати далі, рекомендується для перегляду наступне відео. Матеріал створено каналом Рен-TV, тож одразу фільтруйте інформацію.

Зустрічали нас в аеропорту Катманду, Непал дуже схожий на Індію, але при цьому відрізняється від неї в нюансах. Перший - місцева їжа значно приємніша для європейського шлунка, другий - місцеві жінки, особливо молоденькі дівчата, значно привабливіші і значно менш забиті, ніж індійські.

У Катманду ми розважалися ходінням навколо величезної ступи - головної місцевої визначної пам'ятки. Окреме мазохістське задоволення приносив перегляд індійських телеканалів, де програми розроблялися згідно із західною моделлю впарювання барахла за допомогою реклами, при цьому основні елементи, що зомбують, були представлені в гіпертрофованій формі. Ну й індійське кіно... Як говорили в Радянському Союзі - є хороше кіно, погане та індійське. У ньому не цілуються, взагалі. У запалі пристрасті гарячий індійський хлопець може обійняти об'єкт свого кохання або в крайньому разі поцілувати в лоб. Тож моторні індійські парубки сублімують свою сексуальну енергію нескінченними танцями і піснями на камеру.

Після виїзду з Катманду до нашої групи приєднали значно більшу групу індусів, які надалі стали об'єктами жартів з нашого боку, наприклад: індус у полі не воїн, індус індуса бачить здалеку, сім разів відміряй - один раз індус, загалом якщо ви знайомі з цими чарівними істотами, ви мене обов'язково зрозумієте :) І як результат - всю дорогу нас годували індійською, а не тибетською їжею, що в умовах високогір'я виявилося непростимою помилкою з боку турагентства (для довідок - на Кайлас можна потрапити тільки через турагентство в групі щонайменше 3 осіб - інакше просто не дадуть перміт).

Я вирішив провести невелике дослідження можливостей свого організму, тому заміряв показники життєдіяльності на різних висотах. Якщо в Україні мій пульс у стані повного спокою становить 60 ударів за хвилину за частоти дихання 6 вдихів за хвилину, то в Катманду, який має висоту 1800 метрів над рівнем моря, мій пульс підвищився до 66 ударів за хвилину за частоти дихання 8 вдихів за хвилину.

Зранку нас завантажили в автобуси, речі закинули на його дах, і ми вирушили до непало-китайського кордону. Пейзажі навколо були просто неймовірними, тож на навколишню бомж-культуру ми практично не звертали уваги. Дороги в Непалі дуже вбиті, тому автобус постійно хитало, мені навіть пощастило зловити у вікні чиюсь сумку, яка полетіла з даху автобуса прямо на ходу. З боку Непалу на кордоні коїться повна анархія, човники вештаються туди-назад, прикордонників знайти доволі складно, з боку Китаю - модифікований совок, солдати з рушницями по стійці струнко і ретельний шмон щодо забороненої літератури, що компрометує компартію та улюблених вождів.

Діти

Після перетину кордону нас посадили в джипи і, доїхавши до Нілама, ми проходили адаптацію дві ночі на висоті 3800 метрів. Пульс зріс до 74 ударів, частота дихання - до 11 вдихів. Село живе за рахунок туристів, є школа, за дизайном схожа на сталінські концтабори, де дітям викладають правильний погляд на світ. Після акліматизації ми піднялися до 4700м, тож уночі більшість учасників поїздки зіткнулися з гірською хворобою, а також із першими ознаками емоційної неврівноваженості. У важких умовах, та ще й на місцях сили, з людини лізе все те, що в ній непропрацьовано, та й про що вона найчастіше не підозрювала. Загалом для мене найважчим випробуванням у поїздці виявився емоційний стан оточуючих людей. Більша частина доріг перебуває в ідеальному стані, до яких українським дорогам ще рости і рости, так що це в плюс китайцям.

Манасаровар

На п'ятий день ми приїхали до святого озера Манасаровар, яке вважається самим енергетично сильним озером планети, тож наша процесія об'їхала його на джипах. Висота місцевості становила 4650 метрів, тож пульс зріс до 91 ударів, а дихання - до 12 вдихів.

За 10 кілометрів розташоване озеро Ракшас-тал, яке вважається демонічним антиподом Манасаровара. За переказами, після того, як ракшаси, які живуть тут, стали вживати алкоголь і м'ясо, його води стали темними і солоними - місцеве населення його відверто побоюється. Пам'ятаючи про те, що танки бруду не бояться, крилату фразу із зоряних воєн "пізнай темний бік сили" і російські казки, в яких головні герої перед вживанням живої води закидалися мертвою, я неодмінно вирішив у ньому скупатися, чим викликав спроби провідника та гіда мене відмовити, бо дивилися вони на мене як на божевільного. Коротше кажучи, я дав нашому водієві юанів, і ми поїхали. Думки водія про поїздку мені дізнатися не довелося, оскільки він, на відміну від провідників, не знав англійської.

Монастир

Таки так, якщо вода в Манасароварі прозора, спокійна і не особливо холодна, то така в Ракшас-талі чорна, солона, крижана, і на ньому постійно штормить. Поки я здійснював триразове пірнання в озері, водій постійно бігав недалеко від берега, все виглядаючи, чи не потонув я, чи не потягли мене демони. Купання викликало стан припливу сил і кайфу, тож занурення в Ракшас-талі вразило мене значно більше, ніж у Манасароварі, та й краса його була більш заворожуючою.

Кайлас

Кайлас, за традицією, обходять три дні з двома ночівлями за годинниковою стрілкою, оскільки на саму гору ще ніхто не забирався. Перший день був не особливо важким, ми йшли рівною поверхнею, повільно набираючи висоту. З індуської групи мало не половина, наковтавшись крові, не стала обходити гору, побоюючись вирушити на побачення з Шивою вже поза фізичною реальністю. Взагалі під час обходу паломники із завидною регулярністю вирушають на той світ, тож людина має бути досить підготовленою. З цікавого хочу відзначити вісім ступ, що опоясані стародавніми письменами, які символізують вісім якостей Будди. Паломники йшли на неабиякій відстані від них і проходили повз них, але від них фонило настільки сильно, що я вирішив відійти і повивчати їх, і як результат отримав сильний емоційний та енергетичний підрив - позитивіло після них ще кілька годин.

Частина людей йшла своїм ходом, частина - на місцевих прокатних поні. Груп на місці виявилося кілька, майже всі росіяни та індуси. На мою суб'єктивну думку, основоположним аспектом подорожей місцями сили є переміщення пішим ходом з обов'язковим подоланням втоми, страхів відправитися на той світ негайно від зупинки серця і неодмінно частим диханням, що, будучи таким собі варіантом ребефінгу, дає змогу отримати сильний містичний трансформувальний досвід (це камінь у город тих персонажів, які знайомили конячок із вагою свого тіла всі три дні обходу).

Усі жінки нашої групи пройшли через емоційну чистку, заливаючись сльозами, в однієї навіть тріснуло скло окулярів у момент запуску першої сльози.

Дзеркало

До кінця першого дня я зрозумів, що нічого екстремального сьогодні не передбачається, і запропонував лізти в гору прямо до підніжжя Кайласа, який було вже досить добре видно. Один провідник сказав, що це можливо, але він із нами не піде, другий теж відмовився, бо він там взагалі ніколи не був. Тож мені і моєму товаришеві довелося лізти навмання, вичитавши в путівнику по Кайласу від Пілота-баби, що десь тут є два місця, де можна піднятися. Ми звернули зі стежки і полізли вздовж урвища струмка, що спускається з гір. Далі дві скелі утворювали подобу похилого тунелю, в який ми і полізли.

Взагалі в горах усі предмети здаються в кілька разів ближчими, ніж вони є насправді, тож лізти довелося доволі довго, після підйому виявилося, що далі обрив і безвихідь, і місце підйому було вибрано невірно. Тож ми повернули назад і попрямували до місця ночівлі, докладаючи останні залишки сил. За весь час подорожі мені так і не довелося зіткнутися з нудотою, запамороченням, деструктивними емоціями та іншими складовими гірської хвороби, але ось втома на такій висоті накопичувалася дуже швидко. Ночівля була на висоті 5050 метрів, тож коли ми до неї добрели і впустили тіло на ліжко, нас миттєво віднесло з цієї реальності на годину. У стані спокою дихання сягало 14 вдихів на хвилину, серце билося з частотою 102 удари.

Ще ближче

Наступного дня жінки вже були менш емоційні і вирішили продовжити шлях, хоча вчора вони це робити відмовлялися. Ми ж із товаришем встали раніше і полізли в гору у напрямку до Кайласа вже в іншому місці. Підйом тривав три години, тут я дуже вдячний тій людині, яка порадила купити перед поїздкою хороші трекінгові черевики, бо вони мене не раз врятували від переламаних ніг. За годину почалася зона, вкрита снігом, і ми, не маючи жодного спорядження, продовжили підйом, і з кожним кроком накривати починало дедалі більше й більше. Товариш сів посеред "дзеркала", такого собі концентратора енергії, що формується увігнутою поверхнею навколишніх скель, де на нього і зійшов даршан (ініціація), після чого він, пройшовши ще кількасот метрів, відмовився йти далі, мотивуючи це тим, що його і так достатньо накриває.

Я ж пошкандибав далі на самоті у напрямку до підніжжя гори, мало не провалившись у підлідну річку. Тепер я розумію, чому згідно з канонами до Кайласа можна йти тільки після вчинення тринадцяти зовнішніх Кор (обходів) - людина, яка не має достатньої фізичної та духовної підготовки, просто сяде і більше не встане, не маючи жодної мотивації щось робити під час такого потужного кайфу. Тут потрібен багатий досвід взаємодії з тілом без думок, розуму, бажань, які тут просто відсутні - тіло просто йшло з незрозумілої причини, бо не було кому розуміти і кому хотіти йти, це просто відбувалося. Чи то тіло йшло до гори, чи то гора йшла до тіла, чи то світ танцював довкола свій химерний танець.

Біля підніжжя

Накривало все сильніше, тіло по коліно провалювалося в сніг, повзти було ще важче, ніж іти. 50 кроків, 3 хвилини відпочинку... 40 кроків, 4 хвилини відпочинку... 20 кроків, 5 хвилин відпочинку... 10 кроків... біля стіни Кайласа знаходилася ущелина, де починалася річка, куди я дивом не полетів, притулившись спиною до гори і вмостившись на краю. Порожнеча... Час зупинився. Відчуття гори в хребті, яке не минає досі. Кайлас створює враження такого собі концентратора енергії, приймально-передавального пристрою, виглядає він так, ніби хтось узяв природне нагромадження скель і обтесав величезним тесаком.

Спускалися ми значно екстремальніше, ніж піднімалися, Кайлас проводжав нас каменепадом із сусідніх скель, тож доводилося вгадувати момент між камінням, яке летіло повз нас і розліталося на дрібну крихту, ковзаючи льодом уздовж струмка, намагаючись не повторити долю Муму. Якби провідник побачив, як ми спускалися, він би, напевно, посивів. Спуск зайняв близько години, після чого ми були вже вкрай виснаженими, але на нас ще чекав подальший підйом на перевал Дрол-ма, який ще називають перевалом смерті. Його висота становить 5560 метрів, що вище Альпійських, Кавказьких і Алтайських гір, після чого пройти ще 15 кілометрів до ночівлі.

Озеро

Після побачення з Кайласом іти далі в обхід зовсім не хотілося. Звичайна кора навколо тепер здавалася попсовим атракціоном для туристів, бо доволі нерозумно намотувати кола навколо гори, якщо можна йти просто до неї, де спостережуваний ефект набагато сильніший. Але оскільки номера телефону провідника у мене не було, а з групою в будь-якому разі треба було зустрітися, я пішов далі, проклинаючи Міларепу і всіх інших історичних персонажів, хто придумав ходити навколо гори. Інтуїтивно я відчував, що померти від підйому ще на одну гору мені не вдасться, хоча начебто передумови були присутні, пульс під час підйому сягав 180, дихання - 60 вдихів. Мене ще рятувало те, що я не їв індо-їжу, якою нас годували, обходячись яблуками і морквою, що надавало багато сил, плюс великий досвід енергетичного дихання давав мені змогу втомлюватися значно менше, ніж оточуючі. У табір я прийшов пізніше за всіх о 9 вечора, за словами людей, які вже відпочивали там, попри те, що я обгорів, моє обличчя було абсолютно білим.

Простиральник

Третій день особливо нічим не запам'ятався, зустрічалися простягачі, які здійснюють обхід навколо гори за кілька місяців, не йдучи, а простягаючись по землі, встаючи, знову простягаючись. Головний висновок, який я зробив під час цього досвіду - якщо ви не обтяжені страхом смерті, оравою діточок та інших людей, які залежать від вас, не ходіть навколо гори, а йдіть прямо до її підніжжя і спілкуйтеся з нею, причому вам не треба намотувати 13 кіл до цього. Виживете - все зміниться, бо Кайлас змінює вашу суть, даючи якийсь новий внутрішній стержень, і світ танцюватиме для вас інший танець, а якщо ні - хіба можна знайти краще місце для зміни декорацій?

Нижче дивіться відео, зняте в Тибеті та в Індії і фото з Непалу і Тибету.

P.S. Як би так залізти на цю гору...