Холо-ребефінг: Холотропне дихання, ребефінг
💛💙☮️ Удосконалені дихальні техніки

Шлях на Кайлас

Людина в горах подібна до сльози на віях Аллаха
Суфійська приказка

Після 1.5 року майже безперервного ведення семінарів склалася ситуація, в якій ступінь моєї втоми досяг досить великих масштабів, дозволяючи важко відновлюватися від семінару до семінару, тому вирішив дозволити собі 1.5-місячний відпочинок, поєднаний з духовними пошуками. Кримські місця сили більше не викликають у мене відчутних змін, потік групи в 200 людей, що дихають, майже не змінює свідомості, тому настав час для більш вагомих випробувань.
Першим пунктом моєї програми була подорож до Тибету до містичної гори Кайлас, яка вважається найсильнішим і найсвященнішим місцем планети представниками одразу трьох релігійних течій. Спочатку поїздка планувалася в червні, але в останній момент китайці закрили в'їзд всім іноземцям до автономії Тибету, побоюючись, що туристи стануть свідками народних хвилювань, приурочених до чергових роковин якихось там акцій непокори місцевого населення китайської окупації. У минулому столітті Китай окупував Тибет, зробивши своєю автономією, розігнавши-посадивши-наругавшись над ченцями, Далай-лама і Рінпоче втекли до Індії, монастирі були зруйновані. Після закінчення культурної революції в деяких монастирях знову з'явилися ченці, але ці хлопці, окрім основної діяльності, є позаштатними співробітниками місцевої держбезпеки, інакше — ніяк. Так що запам'ятайте: Кайлас – єдине місце в Тибеті, що має відношення до духовності, та й те, що стрімко комерціалізується.

Великий брат дивиться на тебе

У підсумку основна частина групи тоді поїхала в королівство Мустанг, я ж вирішив чекати на наступну можливість, яка припала на вересень. У вересні виявилося, що більшість народу, витратившись на поїздку в червні, не готові їхати у вересні вихідним маршрутом, так що замість запланованої групи учнів Пайлота Бабаджі в 100 осіб нас виявилося лише шестеро.: Росія, Україна, Чехія, Польща, але при цьому всі російськомовні. Пайлот вирішив не їхати, зателефонувавши директору непальського турагентства, який є його учнем, і попросивши його виявити підвищену увагу до нашої групи, внаслідок чого до наших прохань намагалися прислухатися.

Кремація

Вже маючи досвід спілкування з індусами, цього разу багатомісячні переговори з непальським агентством не були для мене такими складними, бо я твердо пам'ятав два основні правила спілкування з жителями азії: перше — одну й ту саму інформацію необхідно повторити щонайменше разів п'ять, поки на неї. відреагують, причому зовсім не так, як ви очікуєте, друге - якщо азіат щось пообіцяв, це не означає, що так воно і буде. Тож світ дуже полюбив нас тим, що поїздка таки відбулася.

Щоб ви мали уявлення про Кайлас, перш ніж читати далі, рекомендується для перегляду наступне відео. Матеріал створений каналом Рен-TV, тому відразу фільтруйте інформацію.

Зустрічали нас в аеропорту Катманду, Непал дуже схожий на Індію, але при цьому відрізняється від неї в нюансах. Перший - місцева їжа куди приємніша для європейського шлунка, другий - місцеві жінки, особливо молоденькі дівчата, куди привабливіше і менш забиті, ніж індійські.

У Катманду ми розважалися ходінням навколо величезної ступи – головної місцевої пам'ятки. Окреме мазохістське задоволення приносило перегляд індійських телеканалів, де програми розроблялися згідно з західною моделлю впарювання барахла за допомогою реклами, при цьому основні зомбуючі елементи були представлені в гіпертрофованій формі. Ну і індійське кіно… Як казали у Радянському Союзі – є хороше кіно, погане та індійське. У ньому не цілуються взагалі. У запалі пристрасті гарячий індійський хлопець може обійняти об'єкт свого кохання або у крайньому випадку поцілувати в лоба. Тож моторні індійські парубки сублімують свою сексуальну енергію нескінченними танцями та піснями на камеру.

Після виїзду з Катманду до нашої групи приєднали куди більшу групу індусів, які згодом стали об'єктами жартів з нашого боку, наприклад: індус у полі не воїн, індус індуса бачить здалеку, сім разів відміряй - один раз індус, загалом якщо ви знайомі з цими чарівними істотами, ви мене обов'язково зрозумієте :) І як результат – всю дорогу нас годували індійською, а не тибетською їжею, що в умовах високогір'я виявилося непробачною помилкою з боку турагентства (для довідок – на Кайлас можна потрапити лише через турагентство у групі не менше 3 осіб – інакше просто не дадуть перміту).

Я вирішив провести невелике дослідження можливостей свого організму, тому заміряв показники життєдіяльності різних висотах. Якщо в Україні мій пульс у стані повного спокою становить 60 ударів за хвилину при частоті дихання 6 вдихів за хвилину, то в Катманду, який має висоту 1800 метрів над рівнем моря, мій пульс підвищився до 66 ударів за хвилину за 8 вдихів за хвилину.

З ранку нас завантажили в автобуси, речі закинули на його дах, і ми вирушили до непало-китайського кордону. Краєвиди навколо були просто неймовірними, тож на навколишню бомж-культуру ми практично не звертали увагу. Дороги в Непалі дуже вбиті, тому автобус постійно хитало, мені навіть пощастило зловити у вікні чиюсь сумку, яка відлетіла з даху автобуса просто на ходу. З боку Непалу на кордоні твориться повна анархія, човники вештаються туди-назад, прикордонників знайти досить складно, з боку Китаю – модифікований совок, солдати з рушницями по стійці смирно та ретельний шмон із приводу забороненої літератури, що компрометує компартію та палко коханих.

Діти

Після перетину кордону нас посадили до джипів і, доїхавши до Ніламу, ми проходили адаптацію дві ночі на висоті 3800 метрів. Пульс виріс до 74 ударів, частота дихання – до 11 вдихів. Село живе за рахунок туристів, є школа, по дизайну схожа на сталінські концтабори, де дітям викладають правильний погляд на світ. Після акліматизації ми піднялися до 4700м, тому вночі більшість учасників поїздки зіткнулися з гірською хворобою, а також з першими ознаками емоційної неврівноваженості. У важких умовах, та ще й на місцях сили, з людини лізе все те, що в ній не опрацьовано, та й про що вона найчастіше не підозрювала. Загалом для мене найважчим випробуванням у поїздці виявився емоційний стан оточуючих людей. Більшість доріг перебуває в ідеальному стані, до яких українським дорогам ще зростатиме і ростиме, так що це в плюс китайцям.

Манасаровар

На п'ятий день ми приїхали до святого озера Манасаровар, яке вважається найенергетичнішим озером планети, так що наша процесія об'їхала його на джипах. Висота території становила 4650 метрів, отже пульс зріс до 91 ударів, а дихання – до 12 вдихів.

За 10 кілометрів розташоване озеро Ракшас-тал, яке вважається демонічним антиподом Манасаровара. За переказами, після того, як ракшаси, що живуть тут, почали вживати алкоголь і м'ясо, його води стали темними і солоними – місцеве населення його відверто побоюється. Пам'ятаючи про те, що танки бруду не бояться, крилату фразу з зіркових воєн «пізнай темний бік сили» і російські казки, в яких головні герої перед вживанням живої води закидалися мертвою, я неодмінно вирішив у ньому викупатися, чим викликав спроби провідника та гіда мене відмовити, бо дивилися вони на мене, як на безумця. Коротше кажучи я дав нашому водію юанів, та ми поїхали. Думки водія про поїздку мені дізнатися не довелося, тому що він, на відміну від провідників, не знав англійської.

Монастир

Такі так, якщо вода в Манасароварі прозора, спокійна і не особливо холодна, то така в Ракшасталі чорна, солона, крижана, і на ньому постійно штормить. Поки я здійснював триразове пірнання в озері, водій постійно бігав недалеко від берега, все виглядаючи, чи не потонув я, чи не поцупили мене демони. Купання викликало стан припливу сил і кайфу, так що занурення в Ракшасталі вразило мене куди більше, ніж у Манасароварі, та й краса його була більш чарівною.

Кайлас

Кайлас за традицією обходять три дні з двома ночівлями за годинниковою стрілкою, тому що на саму гору ще ніхто не забирався. Перший день був не особливо важким, ми йшли рівною поверхнею, повільно набираючи висоту. З індуської групи мало не половина, наковтавшись крові, не стала обминати гору, побоюючись вирушити на побачення з Шивою вже поза фізичною реальністю. Взагалі під час обходу паломники із завидною регулярністю вирушають на той світ, тож людина має бути достатньо підготовлена. З цікавого хочу відзначити вісім ступів, підперезаних давніми письменами, які символізують вісім якостей Будди. Прочани йшли на добрій відстані від них і проходили повз, але від них фонувало настільки сильно, що я вирішив відійти і повивчати їх, і як результат отримав сильний емоційний та енергетичний підрив – позитивило після них ще кілька годин.

Частина людей йшла своїм ходом, частина – на місцевих прокатних поні. Груп на місці виявилося кілька, майже всі росіяни та індуси. На мою суб'єктивну думку основним аспектом подорожей місцями сили є переміщення пішим ходом з обов'язковим подоланням втоми, страхів відправитися на той світ негайно від зупинки серця і неодмінно частим диханням, що, будучи якимось варіантом ребефінгу, дозволяє отримати сильний містичний трансформуючий досвід ( город тих персонажів, які знайомили конячок із вагою свого тіла всі три дні обходу).

Усі жінки нашої групи пройшли через емоційне чищення, заливаючись сльозами, в однієї навіть тріснуло скло очок у момент запуску першої сльози.

Дзеркало

До кінця першого дня я зрозумів, що нічого екстремального сьогодні не передбачається і запропонував лізти в гору прямо до підніжжя Кайласа, який був досить добре видно. Один провідник сказав, що це можливо, але він із нами не піде, другий теж відмовився, бо він там взагалі ніколи не був. Так що мені і моєму товаришеві довелося лізти навмання, вичитавши в путівнику по Кайласу від Пілота-баби, що десь тут є два місця, де можна піднятися. Ми звернули з стежки і полізли вздовж урвища струмка, що спускався з гір. Далі дві скелі утворювали подобу похилого тунелю, до якого ми й полізли.

Взагалі в горах всі предмети здаються в кілька разів ближче, ніж вони є насправді, так що лізти довелося досить довго, після підбирання виявилося, що далі урвище і глухий кут, і місце підйому було вибрано невірно. Тож ми повернули назад і попрямували до місця ночівлі, прикладаючи останні рештки сил. За весь час подорожі мені так і не довелося зіткнутися з нудотою, запамороченням, деструктивними емоціями та іншими складовими гірської хвороби, але втома на такій висоті накопичувалася дуже швидко. Ночівля знаходилася на висоті 5050 метрів, тож коли ми до неї добрали і впустили тіло на ліжко, нас миттєво забрало з цієї реальності на годину. У стані спокою дихання досягало 14 вдихів за хвилину, серце билося з частотою 102 удари.

Ще ближче

Наступного дня жінки вже були менш емоційними і вирішили продовжити шлях, хоча вчора вони це робити відмовлялися. Ми ж з товаришем встали раніше і полізли в гору до Кайласа вже в іншому місці. Підйом тривав три години, тут я дуже вдячний тій людині, яка порадила купити перед поїздкою хороші трекінгові черевики, бо вони мене не раз врятували від переламаних ніг. За годину почалася зона, вкрита снігом, і ми, не маючи жодного спорядження, продовжили підйом, і з кожним кроком накривати починало дедалі більше. Товариш сів посеред «дзеркала», деякого концентратора енергії, що формується увігнутою поверхнею навколишніх скель, де на нього і зійшов даршан (ініціація), після чого він, пройшовши ще кілька сотень метрів, відмовився йти далі, мотивуючи це тим, що його й так достатньо накриває.

Я ж поплентався далі на самоті до підніжжя гори, мало не провалившись у підлідну річку. Тепер я розумію, чому згідно з канонами до Кайласа можна йти тільки після здійснення тринадцяти зовнішніх Кор (обходів) – людина, яка не має достатньої фізичної та духовної підготовки, просто сяде і більше не встане, не маючи жодної мотивації щось робити за такого потужного кайфу. . Тут потрібний багатий досвід взаємодії з тілом без думок, розуму, бажань, які тут просто відсутні – тіло просто йшло з незрозумілої причини, бо не було кому розуміти і кому хотіти йти, це просто відбувалося. Чи то тіло йшло до гори, чи гора йшла до тіла, чи світ танцював навколо свій химерний танець.

Біля підніжжя

Накривало все сильніше, тіло по коліна провалювалось у сніг, повзти було ще важче, ніж іти. 50 кроків, 3 хвилини відпочинку. 40 кроків, 4 хвилини відпочинку. 20 кроків, 5 хвилин відпочинку. 10 кроків. Порожнеча... Час зупинився. Відчуття гори у хребті, яке не проходить досі. Кайлас створює враження якогось концентратора енергії, приймально-передавального пристрою, виглядає він так, ніби хтось узяв природне нагромадження скель і обтесав величезним тесаком.

Спускалися ми куди екстремальніше, ніж піднімалися, Кайлас проводжав нас каменепадом з сусідніх скель, так що доводилося вгадувати момент між камінням, що летить мимо і розлітається в дрібну крихту, ковзаючи по льоду вздовж струмка, намагаючись не повторити долю Муму. Якби провідник побачив, як ми спускалися, він би, мабуть, посивів. Спуск зайняв близько години, після чого ми були вже в край виснаженими, але ми ще чекали подальшого підйому на перевал Дрол-ма, який ще називають перевалом смерті. Його висота становить 5560 метрів, що вище за Альпійські, Кавказькі та Алтайські гори, після чого пройти ще 15 кілометрів до ночівлі.

Озеро

Після побачення з Кайласом йти далі в обхід не хотілося. Звичайна кора навколо тепер здавалася попсовим атракціоном для туристів, бо досить безглуздо намотувати кола навколо гори, якщо можна йти прямо до неї, де ефект, що спостерігається, на порядок сильніший. Але так як номери телефону провідника у мене не було, а з групою в будь-якому разі треба було зустрітися, я пішов далі, проклинаючи Міларепу та всіх інших історичних персонажів, які вигадали ходити навколо гори. Інтуїтивно я відчував, що померти від підбирання ще на одну гору у мене не вийде, хоча начебто передумови були присутні, пульс під час підйому досягав 180, дихання – 60 вдихів. Мене ще рятувало те, що я не їв індо-їжу, якою нас годували, обходячись яблуками та морквою, що надавало багато сил, плюс великий досвід енергетичного дихання дозволяв мені втомлюватися куди менше оточуючих. У табір я прийшов пізніше за всіх до 9 вечора, за словами людей, які вже відпочивали там, незважаючи на те, що я обгорів, моє обличчя було абсолютно білим.

Простиральник

Третій день особливо нічим не запам'ятався, зустрічалися простирачі, які здійснюють обхід навколо гори за кілька місяців, не йдучи, а простягаючись по землі, встаючи, знову простягаючись. Головний висновок, який я зробив під час цього досвіду – якщо ви не обтяжені страхом смерті, юрбою діточок та інших залежних від вас людей, не ходіть навколо гори, а йдіть прямо до її підніжжя та спілкуйтеся з нею, причому вам не треба намотувати 13 кіл до цього. Виживете – все зміниться, бо Кайлас змінює вашу суть, даючи якийсь новий внутрішній стрижень, і світ танцюватиме вам інший танець, а якщо ні – хіба можна знайти найкраще місце для зміни декорацій?

Нижче дивіться відео, зняте в Тибеті та в Індії та фото з Непалу та Тибету.

PS Як би так залізти на цю гору.